Wyślij przesyłkę


Zaloguj się Załóż konto

Tutaj
znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytanie
Witaj, w czym możemy Ci pomóc?

Jak poprawnie ubezpieczyć przesyłkę?


Czy jest możliwość ubezpieczenia przesyłki i co ono obejmuje?
 

  • Każdy towar domyślnie ubezpieczony jest do kwoty:  100 zł. Ochrona trwa od momentu nadania przesyłki aż do jej doręczenia (również w trakcie zwrotu, kiedy adresat nie odebrał przesyłki).

 

  • Pamiętajmy o tym, aby podawać rzeczywistą wartość przesyłki, ponieważ w przypadku zniszczenia, w pierwszej kolejności brana jest pod uwagę cena zadeklarowana na fakturze, paragonie lub innym dokumencie stwierdzającym wartość towaru.

 

  • Ubezpieczenie na większą kwotę obowiązuje tylko jeśli zleceniodawca  zadeklaruje wartość ubezpieczenia w zleceniu transportowym oraz wpisze numer  faktury, paragonu lub załączy inny dokument stwierdzający wartość towaru.

 

  • Koszt ubezpieczenia przesyłki jest wyliczany na podstawie wartości ubezpieczonego towaru:

Ubezpieczenie 100-1.000zł - 10,00 zł

Ubezpieczenie 1.001-5.000zł - 10,00 zł + 1 % wartości

Ubezpieczenie 5.001-25.000zł - 10,00 zł + 1 % wartości

 

  • Przy  ubezpieczaniu przesyłki na większą kwotę konieczne jest załączenie zdjęć przedstawiających faktyczny stan przesyłki. Wymagane jest również dołączenie zdjęć towaru po zabezpieczeniu według standardów CTL GROUP (ogólne, front , lewy/prawy bok, tył, góra )

 

 

Ubezpieczenie obejmuje uszkodzenie towaru powstałe w trakcie transportu. W przypadku towarów odpowiednio zabezpieczonych bierzemy pełną odpowiedzialność za szkody.

W przypadku firm, ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie w kwocie netto zakupu towaru.

Pamiętaj!

  1. Towar niewłaściwie zapakowany do przewozu, może nie zostać objęty ubezpieczeniem. Przesyłka musi być zabezpieczona według standardów CTL GROUP - dostępnych w poradniku.
     
  2. Za elementy w samej folii stretch (z wyłączeniem podsufitki samochodowej i szyby) nie odpowiadamy.

 

Towary nie objęte ubezpieczeniem

  1. Szyba samochodowa -  bez zabezpieczenia.
    Towar z uwagi na swoje właściwości musi być zapakowany w opakowania firmowe lub skrzynie transportową. Szybę bez zabezpieczenia wysyłamy na własną odpowiedzialność. Jak zapakować poprawnie szybę znajdziesz w zakładce "Poradnik"


Za towary nieodpowiednio zabezpieczone do transportu nie ponosimy odpowiedzialności!


powrót do Poradnika
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak Nie

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x